Úřední deska
Oznámení
Aktuality Akademického senátu LF
Výběrová řízení
Doručování veřejnou vyhláškou
Oznámení o možnosti převzít písemnost podle § 25 zákona č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů.
Dokumenty a normy
Všechny předpisy LF UP jsou dostupné pro studenty a zaměstnance UP po přihlášení na files.upol.cz
Vnitřní předpisy
Číslo normy | Název | Účinnost od |
---|---|---|
LF-A-20/01 | Jednací řád Vědecké rady Lékařské fakulty Univerzity Palackého v Olomouci | 6.1.2021 |
LF - B1-1/2017 | Statut Lékařské fakulty Univerzity Palackého v Olomouci | 1.9.2019 |
LF-B-19/04 | Novela č. 1 Statutu LF UP č. LF - B1-1/2017 | 1.9.2019 |
LF-B-19/08 | Vnitřní předpis LF UP k provedení Studijního a zkušebního řádu Univerzity Palackého v Olomouci | 1.9.2019 |
LF-A-18/01 | Příloha Statutu LF UP v Olomouci č. 1 - Organizační řád LF UP | 6.12.2018 |
LF - B1-5/2017 | Jednací řád Akademického senátu LF UP v Olomouci | 19.6.2017 |
LF - B1-4/2017 | Volební řád Akademického senátu LF UP v Olomouci | 19.6.2017 |
Vnitřní normy
Číslo normy | Název | Účinnost od |
---|---|---|
LF-B-20/08 | Dodatek č. 4 k Metodickému pokynu děkana LF UP č. LF - B2-3/2016-MP | 29.10.2020 |
LF-B-20/06 | Rozhodnutí děkana LF UP o zrušení směrnice děkana č. LF - B3-5/2012-PN | 22.10.2020 |
LF-B-20/07 | Rozhodnutí děkana o vyhlášení děkanského volna na LF UP ve dnech 28. až 30. 12. 2020 | 22.10.2020 |
LF-B-20/05 | Směrnice děkana LF UP ke stipendijnímu řádu Univerzity Palackého v Olomouci | 9.9.2020 |
LF-B-20/04 | Rozhodnutí děkana LF UP o zrušení metodického pokynu děkana č. LF-B-18/07 | 5.6.2020 |
LF-B-20/03 | Směrnice děkana ke konání státních rigorózních zkoušek na LF UP | 17.2.2020 |
LF-B-20/02 | Směrnice děkana LF UP o čerpání sociálního fondu na LF UP | 29.1.2020 |
LF-B-19/11 | Statut Ceny děkana LF UP | 4.11.2019 |
LF-B-19/09 | Rozhodnutí děkana LF UP o organizaci Děkanátu Lékařské fakulty Univerzity Palackého v Olomouci | 11.7.2019 |
LF-B-19/07 | Pověření na Lékařské fakultě Univerzity Palackého v Olomouci | 6.6.2019 |
LF-B-19/05 | Směrnice děkana LF UP k postupu čerpání účelových a institucionálních finančních prostředků na řešení projektů | 29.4.2019 |
LF-B-19/01 | Rozhodnutí děkana o zrušení směrnice děkana č. LF - B3-2/2012-PN | 10.1.2019 |
LF-B-18/14 | Směrnice děkana LF UP k provedení Studijního a zkušebního řádu Univerzity Palackého v Olomouci | 8.1.2019 |
LF-B-18/15 | Dodatek č. 1 ke směrnici děkana LF UP Provozní řád parkoviště LF UP | 1.1.2019 |
LF-B-18/12 | Směrnice děkana LF UP k provedení Vnitřního mzdového předpisu UP | 1.1.2019 |
LF-B-18/11 | Směrnice děkana k anglickým názvům LF UP a jednotlivých pracovišť | 18.10.2018 |
LF-B-18/09 | Směrnice děkana LF UP k postavení hostujících profesorů | 1.10.2018 |
LF-B-18/06 | Směrnice děkana LF UP Provozní řád parkoviště LF UP | 1.9.2018 |
LF-B-18/08 | Rozhodnutí děkana o stanovení poplatků a úhrad za činnosti a úkony LF UP | 1.9.2018 |
LF-B-18/04 | Směrnice děkana LF UP k provádění pracovnělékařských služeb na LF UP | 15.6.2018 |
LF - B3-1/2017-PN | Směrnice děkana LF UP k Řádu celoživotního vzdělávání Univerzity Palackého v Olomouci | 19.6.2017 |
LF - B2-6/2016-RD | Rozhodnutí děkana LF UP o administraci uzavírání smluv, nákupů investic, zadávání veřejných zakázek a předkládání projektů na Lékařské fakultě Univerzity Palackého v Olomouci | 17.10.2016 |
LF - B2-5/2016-RD | Rozhodnutí děkana LF UP o zaúčtování a převedení finančních prostředků u projektů VaV ke konci kalendářního roku | 13.6.2016 |
LF - B2-3/2016-MP | Metodický pokyn děkana LF UP ke stanovení úrovně nepřímých nákladů pro účely předkládání projektů institucionální podpory a účelové podpory (MŠMT, GA ČR, MPO, NAZV MZE, MMR, MŽP, TA ČR a jiné) | 10.3.2016 |
LF - B2-2/2016-MP | Metodický pokyn děkana LF UP pro hodnocení pracovní výkonnosti a pracovních výsledků podřízených zaměstnanců | 29.2.2016 |
LF - B2-1/2016-MP | Metodický pokyn děkana LF UP pro pořízení a evidenci majetku umístěného v prostorách Fakultní nemocnice Olomouc | 29.2.2016 |
LF - B2-7/2014-MP | Metodický pokyn děkana LF UP k poskytování cestovních náhrad na LF UP | 25.8.2014 |
LF - B2-6/2014-MP | Metodický pokyn děkana LF UP upravující provoz skříněk na ukládání osobních věcí ve vestibulu dostavby TÚ LF UP | 7.5.2014 |
LF - B2-6/2014-MP EN | Guidance Document of the Dean of FMD UP Regulating the Operation of the Personal Storage Lockers in the Lobby of the Annex of TI FMD UP | 7.5.2014 |
LF - B3-1/2014-PN | Směrnice děkana LF UP k zajištění bezpečnosti a ochrany zdraví při práci pro studenty | 14.1.2014 |
LF - B3-4/2012-PN | Směrnice děkana LF UP ke specializačnímu vzdělávání | 18.7.2012 |
LF - B3-3/2012-PN | Směrnice děkana k uznávání kreditů v rámci zahraničních studentských mobilit | 28.6.2012 |
LF - B3-6/2011-PN | Směrnice děkana k vědecké a pedagogické činnosti studentů | 1.9.2011 |
LF - B3-3/2009-PN | Směrnice děkana k poskytnutí stipendia Josefíny Napravilové | 1.12.2009 |
Základní dokumenty
- Pokyny k mediální prezentaci LF UP v Olomouci
- Plán realizace strategického záměru LF UP na rok 2019
- Plán realizace strategického záměru LF UP na rok 2018
- Plán realizace strategického záměru LF UP na rok 2017
- Aktualizace Dlouhodobého záměru LF UP na období 2016-2020
- Aktualizace dlouhodobého záměru vzdělávací a vědecké, výzkumné, vývojové a tvůrčí činnosti LF UP pro rok 2015
- Aktualizace dlouhodobého záměru vzdělávací a vědecké, výzkumné, vývojové a tvůrčí činnosti LF UP pro rok 2014
- Aktualizace dlouhodobého záměru vzdělávací a vědecké, výzkumné, vývojové a tvůrčí činnosti LF UP pro rok 2013
- Aktualizace dlouhodobého záměru LF UP pro rok 2012
- Výroční zpráva LF UP za rok 2019
- Výroční zpráva LF UP za rok 2018
- Výroční zpráva LF UP za rok 2017
- Výroční zpráva LF UP za rok 2016
- Výroční zpráva LF UP za rok 2015
- Výroční zpráva LF UP za rok 2014
- Výroční zpráva LF UP za rok 2013
- Výroční zpráva LF UP za rok 2012
- Výroční zpráva LF UP za rok 2011
- Výroční zpráva LF UP za rok 2010
- Výroční zpráva LF UP za rok 2009
- Výroční zpráva LF UP za rok 2008
- Výroční zpráva LF UP za rok 2007
- Výroční zpráva LF UP za rok 2006
- Výroční zpráva LF UP za rok 2005
- Výroční zpráva LF UP za rok 2004
- Výroční zpráva LF UP za rok 2003
- Výroční zpráva LF UP za rok 2002
Harmonogram studia
2020/2021 magisterské programy
Akademický rok: | 1. 9. 2020 – 31. 8. 2021 | ||
Výuka v zimním semestru: | |||
- výuka 1. - 3. ročníku Všeobecného lékařství | 21. 9. 2020 – 8. 1. 2021 | ||
- výuka 4. - 5. ročníku Všeobecného lékařství | 21. 9. 2020 – 5. 2. 2021 | ||
- výuka 6. ročníku Všeobecného lékařství | 14. 9. 2020 – 5. 2. 2021 | ||
- výuka 1. - 3. ročníku Zubního lékařství | 21. 9. 2020 – 8. 1. 2021 | ||
- výuka 4. ročníku Zubního lékařství | 14. 9. 2020 – 23. 12. 2020 | ||
- výuka 5. ročníku Zubního lékařství | 14. 9. 2020 – 23. 12. 2020 | ||
- výuka Veřejného zdravotnictví | 14. 9. 2020 – 5. 2. 2021 | ||
Výuka v letním semestru: | |||
- výuka 1. - 3. ročníku Všeobecného lékařství | 15. 2. 2021 – 28. 5. 2021 | ||
- výuka 4. - 5. ročníku Všeobecného lékařství | 15. 2. 2021 – 4. 6. 2021 | ||
- výuka 6. ročníku Všeobecného lékařství | 8. 2. 2021 – 4. 6. 2021 | ||
- výuka 1. - 3. ročníku Zubního lékařství | 15. 2. 2021 – 28. 5. 2021 | ||
- výuka 4. ročníku Zubního lékařství | 15. 2. 2021 – 4. 6. 2021 | ||
- výuka 5. ročníku Zubního lékařství | 28. 1. 2021 – 9. 4. 2021 | ||
- výuka Veřejného zdravotnictví | 8. 2. 2021 – 4. 6. 2021 | ||
Studentská vědecká konference LF UP | 25. 5. 2021 | ||
Sportovní den UP (viz poznámka č.1) | 12. 5. 2021 | ||
Rektorské volno | 31. 12. 2020 | ||
Děkanské volno | 28. 12. 2020 – 30. 12. 2020 | ||
Vánoční prázdniny | 24. 12. 2020 – 3. 1. 2021 | ||
Hlavní prázdniny | 1. 7. 2021 – 31. 8. 2021 | ||
Imatrikulace studentů prvních ročníků | 23. 9. 2020 | ||
Zápisy do rozvrhu: | |||
Mezní termín pro dělení studentů do etap zápisu rozvrhu (dle splněných povinností): | |||
poslední rozřazování do etap pro elektronický zápis | 14. 7. 2020 v 9.00 hod | ||
Elektronický zápis předmětů zařazených do 2. - 6. ročníků | |||
- 1. etapa - jen kroužkový zápis (viz poznámka č. 2) | 14. 7. 2020 od 10.00 hod do 17. 9. 2020 do 24.00 hod | ||
- 1. etapa - kroužkový zápis + zápis po předmětech (viz poznámka č. 2) | 14. 7. 2020 od 10.30 hod do 17. 9. 2020 do 24.00 hod | ||
- 2. etapa - jen kroužkový zápis (viz poznámka č. 2) | 30. 7. 2020 od 9.00 hod do 17. 9. 2020 do 24.00 hod | ||
- 2. etapa - kroužkový zápis + zápis po předmětech (viz poznámka č. 2) | 30. 7. 2020 od 9.30 hod do 17. 9. 2020 do 24.00 hod | ||
Elektronický zápis předmětů zařazených do 1. ročníků | |||
- jen kroužkový zápis | 4. 9. 2020 od 9.00 hod do 17. 9. 2020 do 24.00 hod | ||
- kroužkový zápis + zápis po předmětech | 4. 9. 2020 od 9.30 hod do 17. 9. 2020 do 24.00 hod | ||
Elektronický zápis předmětů pro studenty vyjíždějících na zahraniční studijní pobyt: | |||
- od 30. 6. 2020 od 9.00 hod do 17. 9. 2020 do 24.00 hod | |||
Doplňující elektronický zápis předmětů na letní semestr | |||
- od 16. 12. 2020 od 9.00 hod do 11. 2. 2021 do 24.00 hod | |||
Mezní termín pro doplňující registraci povinných předmětů na studijním oddělení | |||
- do 15. 2. 2021 do 17.00 hod (se zápisovým listem B a indexem) | |||
Hlavní zkouškové období: | |||
Hlavní zkouškové období pro průběžnou výuku Všeobecného lékařství: | |||
- v zimním semestru | 11. 1. 2021 – 12. 2. 2021 | ||
- v letním semestru | 31. 5. 2021 – 30. 6. 2021 | ||
Hlavní zkouškové období pro blokovou výuku Všeobecného lékařství: | |||
- průběžně celý akademický rok | |||
Hlavní zkouškové období pro 1. - 3. ročník Zubního lékařství: | |||
- v zimním semestru | 11. 1. 2021 – 12. 2. 2021 | ||
- v letním semestru | 31. 5. 2021 – 30. 6. 2021 | ||
Hlavní zkouškové období pro 4. ročník Zubního lékařství: | |||
- v zimním semestru | 4. 1. 2021 – 12. 2. 2021 | ||
- v letním semestru | 7. 6. 2021 – 30. 6. 2021 | ||
Hlavní zkouškové období pro 5. ročník Zubního lékařství: | |||
- v zimním semestru | 4. 1. 2021 – 29. 1. 2021 | ||
- v letním semestru | 12. 4. 2021 – 30. 6. 2021 | ||
Hlavní zkouškové období pro Veřejné zdravotnictví: | |||
- průběžně celý akademický rok | |||
Mezní termín pro splnění studijních povinností: | |||
- za akademický rok 2019/2020 | 15. 9. 2020 | ||
- za akademický rok 2020/2021 | 6. 9. 2021 | ||
Den otevřených dveří: | 16. 1. 2021 | ||
Harmonogram předmětové evaluace: | |||
- evaluace předmětů studenty za zimní semestr | 21. 9. 2020 – 12. 2. 2021 | ||
- zahájení hodnocení garanty | 1. 3. 2021 | ||
- evaluace předmětů studenty za letní semestr | 15. 2. 2021 – 6. 9. 2021 | ||
- ukončení hodnocení garanty | 30. 9. 2021 |
Poznámka č. 1
Výuka, která není realizována, musí být nahrazena. Způsob této náhrady je zcela v kompetenci jednotlivých pracovišť.
Poznámka č. 2
Studentům, kteří úspěšně absolvují všechny zapsané povinné předměty zakončené zkouškou (tj. se statutem „A“) a budou mít výsledky těchto předmětů zapsané ve studijní agendě STAG do 14. 7. 2020 do 9.00 hod, bude umožněn zápis do rozvrhu od 14. 7. 2020 (v 10.00 hod kroužkový zápis, v 10.30 hod zápis po předmětech + kroužkový zápis). Studentům, kteří této podmínce nevyhoví, bude zápis do rozvrhu umožněn od 30. 7. 2020 (v 9.00 hod kroužkový zápis, v 9.30 hod zápis po předmětech + kroužkový zápis).
2020/2021 navazující magisterské programy
Akademický rok: | 1. 9. 2020 – 31. 8. 2021 | ||
Výuka v zimním semestru: | |||
- výuka 1. ročníku Veřejného zdravotnictví | 14. 9. 2020 – 23. 1. 2021 | ||
- výuka 2. ročníku Veřejného zdravotnictví | 14. 9. 2020 – 6. 2. 2021 | ||
Výuka v letním semestru: | |||
- výuka 1. ročníku Veřejného zdravotnictví | 15. 2. 2021 – 28. 5. 2021 | ||
- výuka 2. ročníku Veřejného zdravotnictví | 15. 2. 2021 – 24. 4. 2021 | ||
Rektorské volno | 31. 12. 2020 | ||
Děkanské volno | 28. 12. 2020 – 30. 12. 2020 | ||
Vánoční prázdniny | 24. 12. 2020 – 3. 1. 2021 | ||
Hlavní prázdniny | 1. 7. 2021 – 31. 8. 2021 | ||
Zápisy do rozvrhu: | |||
Elektronický zápis předmětů zařazených do 2. ročníku | |||
- 1. etapa - zápis po předmětech (viz poznámka) | 14. 7. 2020 od 10.30 hod do 17. 9. 2020 do 24.00 hod | ||
- 2. etapa - zápis po předmětech (viz poznámka) | 30. 7. 2020 od 9.30 hod do 17. 9. 2020 do 24.00 hod | ||
Elektronický zápis předmětů zařazených do 1. ročníku | |||
- zápis po předmětech | 4. 9. 2020 od 9.30 hod do 17. 9. 2020 do 24.00 hod | ||
Doplňující elektronický zápis předmětů na letní semestr | |||
- od 16. 12. 2020 od 9.00 hod do 11. 2. 2021 do 24.00 hod | |||
Hlavní zkouškové období: | |||
Hlavní zkouškové období pro 1. ročník Veřejného zdravotnictví: | |||
- v zimním semestru | od 25. 1. 2021 do 12. 2. 2021 | ||
- v letním semestru | od 31. 5. 2021 do 30. 6. 2021 | ||
Hlavní zkouškové období pro 2. ročník Veřejného zdravotnictví: | |||
- v zimním semestru | průběžně celý semestr | ||
- v letním semestru | průběžně celý semestr | ||
Harmonogram odevzdání diplomových prací, státních závěrečných zkoušek a obhajob | |||
Vypsání termínů státních závěrečných zkoušek v IS/STAG | do 30. 11. 2020 | ||
Mezní termín odevzdání diplomové práce na studijním oddělení | 31. 3. 2021 | ||
Mezní termín splnění studijních povinností pro vypsání ke státní závěrečné zkoušce | 12. 5. 2021 | ||
Zápis studentem na termín státní závěrečné zkoušky v IS/STAG | do 14. 5. 2021 | ||
Termín státní závěrečné zkoušky a obhajoby diplomové práce | 14. 6. - 16. 6. 2021 | ||
Mezní termín pro splnění studijních povinností: | |||
- za akademický rok 2019/2020 | 15. 9. 2020 | ||
- za akademický rok 2020/2021 | 6. 9. 2021 | ||
Den otevřených dveří: | 16. 1. 2021 | ||
Harmonogram předmětové evaluace: | |||
- evaluace předmětů studenty za zimní semestr | 21. 9. 2020 – 12. 2. 2021 | ||
- zahájení hodnocení garanty | 1. 3. 2021 | ||
- evaluace předmětů studenty za letní semestr | 15. 2. 2021 – 6. 9. 2021 | ||
- ukončení hodnocení garanty | 30. 9. 2021 |
Poznámka:
Studentům, kteří úspěšně absolvují všechny zapsané povinné předměty zakončené zkouškou (tj. se statutem „A“) a budou mít výsledky těchto předmětů zapsané ve studijní agendě STAG do 14. 7. 2020 do 9.00 hod, bude umožněn zápis do rozvrhu od 14. 7. 2020 od 10.30 hod. Studentům, kteří této podmínce nevyhoví, bude zápis do rozvrhu umožněn od 30. 7. 2020 od 9.30 hod.
Přijímací řízení - magisterské studium
- Čestné prohlášení o neexistenci příznaků virového infekčního onemocnění
- Výsledky přijímacího řízení 2020/2021
- Závěrečná zpráva o průběhu přijímacího řízení pro akademický rok 2020/2021
Lékařská fakulta UP v Olomouci vyhlašuje pro akademický rok 2021/2022 přijímací řízení ke studiu v magisterských studijních programech Všeobecné lékařství a Zubní lékařství.
Termíny, poplatky a další informace
Termín podání elektronické přihlášky: od 1. listopadu 2020 do 15. března 2021
Upozorňujeme uchazeče, že budou registrovány jen řádně podané e-přihlášky v termínu do 15.3.2021, u kterých bude platba nejpozději do 19. března 2021 spárována s e-přihláškou.
Administrativní poplatek: 690,- Kč / studijní program
Detail platby uchazeč nalezne v e-přihlášce.
Poplatek za úkony spojené s přijímacím řízením je nevratný.
Termín přijímací zkoušky: 8. června 2021
Náhradní termín přijímací zkoušky fakulta nevypisuje.
Mimořádný termín přijímací zkoušky fakulta vypisuje pouze v případě, že uchazeč skládá maturitní zkoušku v zahraničí (mimo uchazeče maturující ve Slovenské republice). Uchazeč o přidělení mimořádného termínu požádá písemně do 26.3.2021.
Pozvánka k vykonání přijímací zkoušky bude registrovaných uchazečům zaslána pouze elektronikcou cestou (e-přihláška, záložka Dokumenty), a to v průběhu měsíce dubna 2021. Pozvánka bude obsahovat podrobné informace (datum, hodina, místo konání přijímací zkoušky, povolené pomůcky a další).
Uchazeči se zdravotním postižením, kteří potřebují zvláštní režim u přijímací zkoušky, budou kontaktovat Centrum podpory studentů se specifickými potřebami Univerzity Palackého.
Přijímací zkouška
- Je realizována formou písemného testu z fyziky, chemie a biologie.
- Písemná přijímací zkouška je identická pro oba studijní programy, Všeobecné lékařství a Zubní lékařství. V případě podání přihlášky na oba studijní programy vykoná uchazeč přijímací zkoušku pouze jednou. Bodový výsledek přijímací zkoušky určí jeho pořadí v rámci skupiny uchazečů pro program Všeobecné lékařství a skupiny uchazečů pro program Zubní lékařství.
- Pro každý program je podána samostatná e-přihláška a uhrazen samostatně administrativní poplatek.
Přijetí ke studiu
Podmínkou přijetí ke studiu je dosažení úplného středního nebo úplného středního odborného vzdělání ukončeného maturitou. Úředně nebo střední školou ověřenou fotokopii maturitního vysvědčení ze střední školy odevzdá přijatý uchazeč u řádného zápisu do studia.
V případě, že uchazeč složil maturitní zkoušku v zahraničí (netýká se uchazečů ze Slovenské republiky), je nutné uznání zahraničního vzdělání v České republice, pokud mezinárodní smlouva nestanoví jinak. Podmínky nostrifikace podrobně na https://www.studuj.upol.cz/prihlasky-a-terminy/. Úředně ověřenou fotokopii nostrifikace maturitního vysvědčení odevzdá uchazeč u řádného zápisu do studia.
Náhled do testu
Uchazeč má právo nahlédnout do všech svých materiálů, které mají význam pro rozhodnutí o jeho přijetí ke studiu. Termín bude uchazeči sdělen v pozvánce k vykonání přijímací zkoušky.
Odvolací řízení
Podle § 50 odst. 6 zákona o VŠ č.111/1998 Sb. se může uchazeč (nebo jeho zástupce, kterému byla udělena plná moc) písemně odvolat proti rozhodnutí děkana fakulty, a to ve lhůtě 30 dnů ode dne písemného doručení vyrozumění o výsledku přijímací zkoušky. Uvolněná místa po přijatých uchazečích, kteří ke studiu nenastoupí, budou dle harmonogramu doplňována z řad nepřijatých uchazečů, kteří v zákonné lhůtě podali odvolání a svým bodovým výsledkem se nacházejí dále v pořadí za stanovenou bodovou hranicí.
Odvolací řízení pro akademický rok 2021/2022 bude ukončeno na počátku měsíce září 2021. Všichni uchazeči, kteří se odvolali, budou v zákonné lhůtě o výsledku řízení informováni písemnou cestou.
Ubytování
Uchazeči mohou individuálně pro případné zajištění ubytování kontaktovat Správu kolejí a menz UP.
Okruhy otázek k přijímacím zkouškám
Programy v anglickém jazyce
Pravidla přijímání studentů do studijních programů General Medicine a Dentistry
Jsou přijímáni studenti s dokladem o ukončení středoškolského vzdělání. Přijímací řízení se skládá z ústní zkoušky a písemného testu. V testech jsou kladeny otázky z biologie, chemie a fyziky (event. matematiky). Konkrétní požadavky jsou uvedeny na http://www.medicineinolomouc.com/.
Kód programu | Studijní program | Forma | Titul | R | PPP |
---|---|---|---|---|---|
M5103 | General Medicine | prezenční | MUDr. | 6 | 80 |
M0911A350010 | Dentistry | prezenční | MDDr. | 5 | 20 |
Použité zkratky:
MUDr. = akademický titul „doktor medicíny“, MDDr. = akademický titul „doktor zubního lékařství“, R = standardní doba studia v rocích, PPP = předpokládaný počet přijatých studentů
Výsledky přijímacího řízení
Výsledky přijímacích zkoušek konaných 9.6. a 10.6.2020
- Oznámení o navržení k přijetí naleznou uchazeči ve své e-přihlášce, v záložce dokumenty, v týdnu od 15.6.2020.
- Rozhodnutí o nepřijetí ke studiu budou rozeslána poštou v týdnu od 15. 6.2020.
- Formulář pro odvolání naleznete zde
Výsledek přijímací zkoušky uchazeč nalezne v e-přihlášce
Informace k zápisu do 1. ročníku
- Pozvánka k zápisu
magisterské studijní programy_8.9.2020
Prostřednictvím aplikace Elektronická přihláška (www.prihlaska.upol.cz) potvrďte, zda ke studiu daného programu nastoupíte/nenastoupíte (volba Přehled přihlášek, sloupec Operace).
Přijímací řízení - navazující magisterské studium
Lékařská fakulta UP v Olomouci vyhlašuje pro akademický rok 2021/2022 přijímací řízení ke studiu v navazujícím magisterském studijním programu Veřejné zdravotnictví.
Termín, poplatky a další informace
Termín podání elektronické přihlášky: od 1. listopadu 2020 do 15. března 2021
Upozorňujeme uchazeče, že budou registrovány jen řádně podané e-přihlášky v termínu do 15. března 2021, u kterých bude platba administrativního poplatku nejpozději do 19. března 2021 spárována s e-přihláškou.
Administrativní poplatek: 690, - Kč /studijní program
Detail platby uchazeč nalezne v e-přihlášce.
Poplatek za úkony spojené s přijímacím řízením je nevratný.
Termín přijímací zkoušky: 9. června 2021
Náhradní termín přijímací zkoušky fakulta nevypisuje.
Pozvánka k vykonání přijímací zkoušky bude registrovaných uchazečům zaslána pouze elektronikcou cestou (e-přihláška, záložka Dokumenty), a to v průběhu měsíce dubna 2021. Pozvánka bude obsahovat podrobné informace (datum, hodina, místo konání přijímací zkoušky, povolené pomůcky a další).
Uchazeči se zdravotním postižením, kteří potřebují zvláštní režim u přijímací zkoušky, budou kontaktovat Centrum podpory studentů se specifickými potřebami Univerzity Palackého.
Přijímací zkouška je realizována formou písemného testu z bio-psycho-sociální problematiky zdraví a nemoci. Bodový výsledek přijímací zkoušky určí pořadí uchazeče v rámci skupiny uchazečů pro program Veřejné zdravotnictví.
Přijetí ke studiu
Podmínkou přijetí ke studiu je dokončené bakalářské nebo magisterské vzdělání. Úředně nebo vysokou školou ověřenou fotokopii diplomu odevzdá přijatý uchazeč u řádného zápisu do studia.
V případě, že uchazeč ukončil VŠ vzdělání v zahraničí (netýká se uchazečů ze Slovenské republiky), je nutné uznání zahraničního vzdělání v České republice, pokud mezinárodní smlouva nestanoví jinak. Podmínky nostrifikace podrobně na https://www.studuj.upol.cz/prihlasky-a-terminy/. Úředně ověřenou fotokopii nostrifikace diplomu odevzdá uchazeč u řádného zápisu do studia.
Náhled do testů
Uchazeč má právo nahlédnout do všech svých materiálů, které mají význam pro rozhodnutí o jeho přijetí ke studiu. Termín bude uchazeči sdělen v pozvánce k vykonání přijímací zkoušky.
Odvolací řízení
Podle § 50 odst. 6 zákona o vysokých školách č. 111/1998 Sb. se může uchazeč (nebo jeho zástupce, kterému byla udělena plná moc) písemně odvolat proti rozhodnutí děkana fakulty, a to ve lhůtě 30 dnů ode dne písemného doručení vyrozumění o výsledku přijímací zkoušky. Uvolněná místa po přijatých uchazečích, kteří ke studiu nenastoupí, budou dle harmonogramu doplňována z řad nepřijatých uchazečů, kteří v zákonné lhůtě podali odvolání a svým bodovým výsledkem se nacházejí dále v pořadí za stanovenou bodovou hranicí.
Odvolací řízení pro akademický rok 2021/2022 bude ukončeno na počátku měsíce září 2021. Všichni uchazeči, kteří se odvolali, budou v zákonné lhůtě o výsledku řízení informováni písemnou cestou.
Doporučená literatura
- Český statistický úřad.
- GLADKIJ, Ivan. Management ve zdravotnictví. Brno: Computer Press, 2003. ISBN 80-7226-996-8.
- IVANOVÁ, Kateřina. Sociální lékařství. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2018. ISBN 978-80-244-5326-2.
- JELÍNEK, Jan a Vladimír ZICHÁČEK. Biologie pro gymnázia: (teoretická a praktická část). 11. vyd. Olomouc: Nakladatelství Olomouc, 2014. ISBN 978-80-7182-338-4.
- KOLLÁROVÁ, Helena, Ivanka MATOUŠKOVÁ, Dagmar HORÁKOVÁ, Jana VLČKOVÁ, Kateřina AZEEM a Ondřej HOLÝ. Vybrané kapitoly z epidemiologie. Druhé, upravené a rozšířené vydání. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2017. ISBN 978-80-244-5230-2.
- KUTNOHORSKÁ, Jana. Etika v ošetřovatelství. Praha: Grada, 2007. Sestra (Grada). ISBN 978-80-247-2069-2.
- MATOUŠKOVÁ, Ivanka, Dagmar HORÁKOVÁ, Jana VLČKOVÁ a Ondřej HOLÝ. Vybrané kapitoly z epidemiologie 2. 3. upravené vydání. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2019. ISBN 978-80-244-5527-3.
- Ministerstvo zdravotnictví - Zdraví 2020 - Národní strategie ochrany a podpory zdraví a prevence nemocí.
- NOLEN-HOEKSEMA, Susan. Psychologie Atkinsonové a Hilgarda. Vyd. 3., přeprac. přeložila Hana ANTONÍNOVÁ. Praha: Portál, 2012. ISBN 978-80-262-0083-3.
- Státní zdravotní ústav - Témata zdraví a bezpečnosti.
- STREJČKOVÁ, Alice. Veřejné zdravotnictví a výchova ke zdraví: pro SZŠ, obor zdravotnický asistent. Praha: Fortuna, 2007. ISBN 978-80-7168-943-0.
- Ústav zdravotnických informací a statistiky ČR.
- WEIHRICH, Heinz. Management. Praha: Victoria Publishing, 1993. ISBN 9788085605457.
- Ministerstvo zdravotnictví - Zdraví 21 pro všechny v 21. století.
- ZACHAROVÁ, Eva, Miroslava HERMANOVÁ a Jaroslava ŠRÁMKOVÁ. Zdravotnická psychologie: teorie a praktická cvičení. Praha: Grada, 2007. Sestra (Grada). ISBN 978-80-247-2068-5.
- Zákon č. 201/2012 Sb., o ochraně ovzduší.
Výsledky přijímacího řízení
Výsledek přijímací zkoušky uchazeč nalezne v e-přihlášce.
Přijímací řízení - doktorské programy
Lékařská fakulta UP v Olomouci vyhlašuje pro akademický rok 2021/22 přijímací řízení ke studiu v níže uvedených akreditovaných doktorských studijních programech v českém jazyce:
- P0912D350076 Anatomie, histologie a embryologie (.pdf)
- P0588D140001Bioinformatika a výpočetní biologie (.pdf)
- P5156 Fyziologie a patologická fyziologie (.pdf)
- P5168 Gynekologie a porodnictví (.pdf)
- P5169 Hygiena, preventivní lékařství a epidemiologie (.pdf)
- P0912D350024 Chirurgie (.pdf)
- P0988D080001 Imunofarmakoterapie (.pdf)
- P5181 Lékařská biofyzika (.pdf)
- P5152 Lékařská biologie (.pdf)
- P5157 Lékařská farmakologie (.pdf)
- P5177 Lékařská genetika (.pdf)
- P5186 Lékařská chemie a klinická biochemie (.pdf)
- P5178 Lékařská imunologie (.pdf)
- P5166 Lékařská mikrobiologie (.pdf)
- P5172 Neurologie (.pdf)
- P0912D350081 Neurovědy (.pdf)
- P5162 Onkologie (.pdf)
- P5180 Patologická anatomie a soudní lékařství (.pdf)
- P5174 Pediatrie (.pdf)
- P0912D350025 Psychiatrie (.pdf)
- P0912D350079 Sociální lékařství (.pdf)
- P0911D350006 Stomatologie (.pdf)
- P0512D130008 Toxikologie (.pdf)
- P5184 Urologie (.pdf)
- P5171 Vnitřní nemoci (.pdf)
- P5179 Zobrazovací metody (.pdf)
Doktorský studijní program je zaměřen na vědecké bádání a samostatnou tvůrčí činnost v oblasti výzkumu nebo vývoje. Studium v doktorském studijním programu probíhá podle individuálního studijního plánu pod vedením školitele. Standardní doba doktorského studia (kreditový systém) je 4 roky. Studium se řádně ukončuje státní doktorskou zkouškou a obhajobou dizertační práce, kterými se prokazuje schopnost a připravenost k samostatné činnosti v oblasti výzkumu nebo vývoje. Absolventům studia v doktorských studijních programech se uděluje akademický titul „doktor" (ve zkratce „Ph.D.", uváděné za jménem).
Podmínkou přijetí ke studiu je řádné ukončení* studia v magisterském studijním programu.
*Poznámka: Student posledního ročníku magisterského studia v elektronické přihlášce v kolonce "Závěr studia" zvolí stav "studuji" a přiloží k vytištěné zkrácené verzi e-přihlášky aktuální potvrzení o studiu s uvedením předpokládaného data absolvování magisterského studia. Po úspěšném absolvování poslední státní zkoušky/obhajoby zašle uchazeč o doktorské studium na studijní oddělení fakulty obratem originál potvrzení o ukončení magisterského studia. Ověřenou fotokopii diplomu předkládá v případě přijetí do doktorského studijního programu u zápisu ke studiu.
Uchazeč o studium si v rámci přihlášky do doktorského studijního programu vybere téma dizertační práce pouze z vyhlášených témat. Zvolení vypsaného tématu dizertační práce je podmínkou zaregistrování přihlášky. V rámci každého vybraného doktorského studijního programu lze podat v daném akademickém roce pouze jednu přihlášku.
Povinné náležitosti přihlášky
- vytištěná zkrácená verze elektronické přihlášky s podpisem uchazeče
- potvrzení o provedení úhrady administrativního poplatku (fotokopie složenky event. dokladu o provedení bankovního převodu - potvrzení není vyžadováno v případě platby on-line platební kartou) - bankovní spojení viz níže
- 2krát profesní životopis (vždy vlastnoručně podepsaný)
- Absolventi do roku 2020 (absolventi s diplomem): 1krát úředně ověřená fotokopie diplomu + 1krát prostá fotokopie
- Absolventi roku 2021 (dosud bez diplomu): student posledního ročníku magisterského studia přiloží 2krát aktuální potvrzení o studiu s uvedením předpokládaného data absolvování magisterského studia. Po úspěšném absolvování poslední státní zkoušky zašle uchazeč o doktorské studium na studijní oddělení fakulty obratem potvrzení o ukončení magisterského studia. Ověřenou fotokopii diplomu předkládá v případě přijetí do doktorského studijního programu u zápisu ke studiu.
Nepovinné náležitosti přihlášky k zaslání v listinné podobě: seznam publikovaných prací, seznam přednášek
Adresa pro zaslání zkrácené verze e-přihlášky včetně povinných příloh:
Lékařská fakulta UP
Mgr. Eva Hrouzková, referát pro vědu a výzkum
Hněvotínská 3
779 00 Olomouc
Termín pro podání elektronické přihlášky: od 14.1.2021 do 14.5.2021
Uchazeč je povinen uhradit poplatek za úkony spojené s přijímacím řízením nejpozději v den podání přihlášky ke studiu. Upozorňujeme uchazeče, že budou registrovány jen úplné, uhrazené a v termínu podané e-přihlášky. Uchazečem podepsaný výtisk zkrácené elektronické přihlášky, doklad o provedení úhrady administrativního poplatku a další níže uvedené povinné přílohy musí být na studijní oddělení LF UP v Olomouci odeslány nejpozději do 15. května 2021 včetně (rozhoduje datum poštovního razítka). Všechny řádně podané přihlášky budou do 21. května 2021 převedeny do přijímacího řízení. Uchazeč je povinen provést kontrolu stavu své e-přihlášky, zda byla přihláška zaregistrována (tzn. převedena do přijímacího řízení). V případě zjištěných nesrovnalostí se uchazeč neprodleně obrátí na referát pro vědu a výzkum LF UP v Olomouci (tel. 585 632 018, e-mail eva.hrouzkova@upol.cz).
Administrativní poplatek: 690 Kč / přihláška
Banka: Komerční banka, a.s., Olomouc
Účet: 19-1096330227/0100
Variabilní symbol: Uveďte variabilní symbol automaticky vygenerovaný elektronickou přihláškou (pokud nebude variabilní symbol správně uveden, nedojde ke spárování platby s elektronickou přihláškou).
Konstantní symbol: 379 (při platbě složenkou)
Adresa majitele účtu: Univerzita Palackého v Olomouci, Křížkovského 8, 779 00 Olomouc (toto není adresa pro zaslání tištěné zkrácené verze e-přihlášek)
Platba ze zahraničí: IBAN CZ0901000000191096330227
SWIFT CODE: KOMBCZPP
Při platbě administrativního poplatku je nutné uvést ve správném tvaru variabilní symbol (veškeré údaje k platbě se uchazeči automaticky vygenerují při vyplnění e-přihlášky). Uvedení jiného než předepsaného symbolu je nepřípustné.
Upozorňujeme uchazeče, že nárok na vrácení administrativního poplatku za přijímací řízení nevzniká:
- v případě nedodržení a nesplnění stanovených podmínek pro podání přihlášky ke studiu
- v případě neúčasti u přijímacích zkoušek, a to z jakéhokoliv důvodu
Přijímací zkoušky se budou v jednotlivých programech konat v průběhu června 2021. Zaregistrovaným uchazečům o doktorské studium bude koncem května zaslána pozvánka k přijímací zkoušce.
Zápisy do rozvrhu
Zápisy do rozvrhu na na akademický rok 2020/2021
Předměty 2. - 6. ročníku
I. etapa zápisů
- kroužkový zápis se koná od 14. 7. 2020 od 10.00 hod do 17. 9. 2020 do 24.00 hod
- zápis po předmětech se koná od 14. 7. 2020 od 10.30 hod do 17. 9. 2019 do 24.00 hod
Do této etapy zápisů budou zařazeni studenti, kteří do 14. 7. 2020 do 9.00 hod absolvují všechny povinné předměty (tj. se statutem "A") zakončené zkouškou a jejich hodnocení (tj. A-E) budou mít zapsané ve STAGu. V této etapě se zapisují zařazené do 2. - 6. ročníku.
II. etapa zápisů
- kroužkový zápis se koná od 30. 7. 2020 od 9.00 hod do 17. 9. 2020 do 24.00 hod
- zápis po předmětech se koná od 30. 7. 2019 od 9.30 hod do 17. 9. 2020 do 24.00 hod
Do této etapy zápisů budou zařazeni studenti, kteří nevyhověli podmínce I. etapy zápisu. V této etapě se zapisují předměty zařazené do 2. - 6. ročníku.
Pokyny k zápisu rozvrhu 2. a 6. ročníku
Elektronickým zápisem se studenti se zapisují do výuky na předměty, které chtějí v dalším roce absolvovat a u kterých nemají z předcházejícího studia uznanou výuku (všechny předměty opakovaně zapisované (tzn. u kterých student má výuku uznanou) je třeba nahlásit studijní referentce, která provede zápis „bez výuky“ tak, aby se student mohl zapsat na zkoušku z daného předmětu, ale aby neblokoval místo v praktické výuce). Studenti se zapisují pouze pomocí portálového rozhraní STAG.
Úřední hodiny studijního oddělení jsou v době prázdnin: pondělí a čtvrtek od 8.00-11.00 hod. Problémy se zápisem je třeba bezprostředně řešit s vedoucí studijního oddělení.
Kroužkový zápis (předzápis)
(tj. zápis 2. a 4.-6. ročníku Všeobecného lékařství a 2.-5. ročníku Zubního lékařství)
Kroužek stanovuje pevný rozvrh povinných předmětů (viz zveřejněné ročníkové rozvrhy) a student volí pouze mezi jednotlivými kroužky.
Zápis mimo kroužky není povolen, v ojedinělých případech ho lze povolit na základě žádosti předložené vedoucí studijního oddělení. V případě nepovoleného zápisu mimo kroužek bude rozvrh z důvodu blokace zápisu dalším studentům vymazán.
Po provedeném kroužkovém zápisu je třeba zkontrolovat, zda jsou zapsány všechny požadované povinné předměty a případné nedostatky vyřešit. V případě, že si student zapisuje rozvrh, ale nesplňuje požadované prerekvizity pro zápis všech předmětů (např. nemá ve STAGu uvedený zápočet za "Praxi z pediatrie" a nesplňuje prerekvizitu pro zápis předmět "Pediatrie"), je třeba po splnění prerekvizit (po zapsání zápočtu / zkoušky do STAGu příslušnou sekretářkou) provést odzápis kroužku a poté nový zápis jiného kroužku. (Informace o stanovených prerekvizitách viz Bílá knížka). Jestliže kapacita některých předmětů ve zvoleném kroužku je již plná, takže v rámci kroužku se studentovi nezapsaly některé předměty z důvodu plné kapacity, je třeba si vybrat jiný kroužek.
Zápis 4. ročníku Všeobecného lékařství - nabídka Buddy systému
Studenti 4. ročníku Všeobecného lékařství mohou místo české výuky předmětů IN2/VC012 Vnitřní lékařství 2 a CH1/VC012 Chirurgie 1 absolvovat anglickou výuku v předmětech IN1/VA022 Internal Medicine 2 a CH1/VA012 Surgery 1 (do každého takového kroužku kombinovaného s anglickou výukou je možné zapsat max. 4 studenty z českého programu). Předměty bude možné ukončit vykonáním zápočtu / kolokvia v českém jazyce. V případě zájmu si student vybere kroužek 4. ročníku Všeobecného lékařství, který je zařazen do Buddy systému (tj. kroužek končící písmeny „aj“).
Výhody: zlepšení komunikace v anglickém jazyce, finanční příspěvek ve výši 2 000 Kč/předmět absolvovaný v anglickém jazyce, bodové zvýhodnění při výběrovém řízení pro Erasmus+ studijní pobyty.
Zápis (předzápis) po předmětech
(tj. zápis 3. ročníku Všeobecného lékařství, zápis nepovinných předmětů)
Studenti se zapisují každý předmět zvlášť tak, aby nedocházelo v jejich rozvrhu ke vzájemné kolizi (podobně probíhá zápis na povinně volitelné a volitelné předměty).
Studenti si mohou zapisovat pouze volitelné předměty doporučeného a nižšího ročníku studijního oboru LF UP při splnění podmínky prerekvizit (viz "Bílá knížka"). Grafické rozvrhy LF UP pro celé ročníky jsou zveřejněny na na webové stránce fakulty.
Na povinně volitelné a volitelné předměty se studenti zapisují po přihlášení do IS/STAG portletem Předzápis na předměty. Z ročníkových rozvrhů je patrné, že pro některé kroužky mohou být některé nepovinné předměty zablokovány (kolidují s povinnou výukou). Tento fakt je třeba brát v úvahu při výběru svého kroužku. Na povinně volitelné odborné předměty a volitelné předměty se studenti zapisují odkazem Předzápis (výběrem po jednotlivých předmětech). Zápisy na nepovinné předměty zařazené do 1. ročníku budou zpřístupněny od 4. 9. 2020 v 9.30 hod.
Předměty 1. ročníku
- kroužkový zápis se koná od 4. 9. 2020 od 9.00 hod do 17. 9. 2020 do 24.00 hod
- zápis po předmětech se koná od 4. 9. 2020 od 9.30 hod do 17. 9. 2020 do 24.00 hod
Pokyny k zápisu předmětů 1. ročníku
V této etapě se zapisují předměty zařazené ve studijních plánech do 1. ročníku. Studenti jsou povinni se přihlásit do výuky jen tímto způsobem (elektronicky). V případě, že se student nezapíše, vystavuje se riziku, že nebude vpuštěn na seminář / praktické cvičení (kontrola zapsaných studentů), nebude se moci zapsat na zkoušku (nezobrazí se termíny zkoušek), výsledek zápočtu / zkoušky mu nebude zapsán atd.
Studentům je portál UP a jeho aplikace (další podrobnosti viz wiki UP) přístupné do 2 následujících dnů po provedeném zápisu ke studiu (tj. stali se studenty Univerzity Palackého). V e-přihlášce na stránce Osobní údaje si nejdříve studenti zjistí svůj login pro přihlášení do portálu, STAGu, elektronické pošty. V červeném rámečku (u loginu) si nastaví své heslo. Studenti se zapisují sami pomocí aplikace STAG dle zveřejněného harmonogramu a dalších pokynů.
1. Kroužkový zápis (předzápis) - zápis povinných předmětú Všeobecného lékařství a Zubního lékařství:
- Kroužek stanovuje pevný rozvrh povinných předmětů (viz zveřejněné ročníkové rozvrhy) a student volí pouze mezi jednotlivými kroužky. Kroužky jsou označeny 1VSEO10A, 1VSEO10B... pro 1. ročník Všeobecného lékařství; 1ZUB1A, 1ZUB2B… pro 1. ročník Zubního lékařství. V případě, že student poruší toto pravidlo a bude se zapisovat do rozvrhu jiným než kroužkovým zápisem, zablokuje jiným studentům kroužkový zápis a bude mu celý rozvrh vymazán.
- Z ročníkových rozvrhů je patrné, že rozvrh některých kroužků Všeobecného lékařství a Zubního lékařství je v časové kolizi s některými nepovinnými předměty (tj. kolize s povinnou výukou). Tento fakt musí student brát v úvahu při výběru svého kroužku, aby v případě zájmu o některý volitelný předmět zvolil takový kroužek, který nebude v časovou kolizi s vybraným předmětem.
- Po provedeném kroužkovém zápisu je třeba zkontrolovat, zda jsou zapsány všechny požadované povinné předměty a případné nedostatky řešit e-mailem s vedoucí studijního oddělení.
2. Zápis (předzápis) na předměty (výběrem po jednotlivých předmětech), zápis povinných předmětů Veřejného zdravotnictví a všech nepovinných předmětů:
- Studenti Veřejného zdravotnictví a všichni studenti zapisující si povinně volitelné předměty a volitelné předměty se zapisují odkazem Předzápis (výběrem po jednotlivých předmětech).
3. Postup
- zvolit Přihlásit se
- zvolit Předzápis
- dle pokynů níže zvolit typ předzápisu, tzn. portlet Kroužkový předzápis (pro všechny povinné předměty) nebo portlet Předzápis (pro kategorii předmětů povinně volitelných–odborných a kategorii předmětů volitelných studijních oborů Všeobecné lékařství a Zubní lékařství).
a) Kroužkový předzápis - pro zápis povinných předmětů Všeobecného lékařství a Zubního lékařství
- pod odkazem IS/STAG - Kroužkový předzápis vybrat kroužek
- zobrazí se rozvrh kroužku, pro potvrzení vybraného kroužku je potřeba kroužek zapsat tlačítkem "Provést zápis kroužku". Pokud se u jednotlivých předmětů zobrazí chyby v předzápisu (např. nezapsání předmětu z důvodu plné kapacity, je možné zvolit jiný kroužek nebo nahlásit nezapsané předměty vedoucí studijního oddělení a požádat o opravu
- rozvrh lze zrušit tlačítkem "Provést odzápis kroužku"
- po provedeném zápisu je doporučeno rozvrh vytisknout a zkontrolovat!!!
b) Předzápis na předměty (výběrem po jednotlivých předmětech) – pro zápis předmětů Veřejného zdravotnictví a pro kategorii předmětů povinně volitelných a kategorii předmětů volitelných
- pod odkazem IS/STAG – Předzápis portlet Struktura studijního plánu vyberte blok předmětů (např. volitelné předměty)
- kliknutím na zkratku předmětu (např. LBF/VCB31) se zobrazí rozvrh předmětu
- zvolit neobsazenou rozvrhovou akci (tedy kliknout na čtvereček vpravo)
- uložit tlačítkem "Uložit změny"
Případné problémy je třeba hlásit vedoucí studijního oddělení. Zápisy budou ukončeny 17. 9. 2020 ve 24.00 hod. Pro drobné úpravy rozvrhu v rámci volných kapacit na letní semestr akademického roku 2020/2021 budou zápisy otevřeny i před zahájením letního semestru (tj. od 16. 12. 2020 do 11. 2. 2021).
Studenti vyjíždějící na studijní pobyt (a další)
Zápis se koná od 30. 6. 2020 od 9.00 hod do 17. 9. 2020 do 24.00 hod.
Pokyny k zápisu pro studenty vyjíždějící v rámci mobilit
Studenti vyjíždějící na zahraniční studijní pobyt evidovaní oddělením pro zahraniční styky LF UP (program Erasmus, mobilita v rámci Rozvojových programů apod.) se mohou zapisovat do výuky přednostně a mají výjimku z kroužkového zápisu (tj. mohou si zapisovat předměty jednotlivě mimo kroužky). Jedná se o tyto studenty:
| Jméno | Univerzita |
1 | Adamuščinová Elena | Vilniaus Universitetas |
2 | Antoš Jan | Université de Lille II |
3 | Babjáková Katarína | University of Crete |
4 | Bábková Tereza | Université de Lille II |
5 | Bajová Ema | Julius-Maximilians-Universität Würzburg |
6 | Balošáková Katarína | University of Ljubljana |
7 | Balušíková Tatiana | Grigore T. Popa University of Medicine and Pharmacy |
8 | Barbierik Jakub | Univerzita Komenského v Bratislave |
9 | Bukovinská Mária | University of Ljubljana |
10 | Čišková Laura | Istanbul Medipol University |
11 | De Riggová Tereza | University of Turku |
12 | Dosoudilová Tereza | University of Ljubljana |
13 | Dvořáková Kateřina | Medizinische Universität Wien |
14 | Gawlowská Lucie | Universidade do Porto – Abel Salazar |
15 | Havlík Jan | Université Clermont Auvergne |
16 | Herman Jiří | Istanbul Medipol University |
17 | Hošková Barbora | Vilniaus Universitetas |
18 | Hromčíková Nicola | Justus-Liebig-Universität Giessen |
19 | Chudíková Diana | Medizinische Universität Wien |
20 | Kasmanová Oľga | Julius-Maximilians-Universität Würzburg |
21 | Košút Martin | Universidade Católica de Valencia |
22 | Kozubíková Irena | Universidade Católica de Valencia |
23 | Krajči Lukáš | Universität Leipzig |
24 | Krajčí Roman | Univerzita Komenského v Bratislave |
25 | Králiková Marie | Universität Leipzig |
26 | Laštík Štefan | University of Crete |
27 | Lhoťanová Zuzana | Aarhus University |
28 | Matúšů Anna | Ovidius University of Constanta |
29 | Mikesková Eliška | University of Turku |
30 | Mynářová Karolína | Universidade do Porto |
31 | Oravová Eliška | Université Clermont Auvergne |
32 | Palarčíková Klára | University of Ljubljana |
33 | Pechová Katarína | Nicolaus Copernicus University in Toruń |
34 | Procházková Eliška | Universität Leipzig |
35 | Riečická Barbora | University of Ljubljana |
36 | Rohová Alžběta | Universitat de València |
37 | Stará Kamila | Istanbul Medipol University |
38 | Šindlerová Renáta | Istanbul Medipol University |
39 | Škrovánek Igor | Universidade Católica de Valencia |
40 | Trizna Adam | Universidade de Lisboa; Sapienza Università di Roma |
41 | Vrzal Dominik | Universität Leipzig |
42 | Závacká Júlia | Nicolaus Copernicus University in Toruń |
43 | Adámková Martina | stáž v semestru |
44 | Miksová Lucie | stáž v semestru |
45 | Šrámková Jitka | stáž v semestru |
46 | Dudová Barbora | stáž v semestru |
47 | Železníková Michaela | stáž v semestru |
48 | Chamrádová Jana | stáž v semestru |
49 | Larva Jiří | další důvody |
50 | Viščorová Ivana | stáž v semestru |
51 | Karlová Gabriela | stáž v semestru |
52 | Gapčová Pavla | stáž v semestru |
53 | Rusnák Peter (5. roč.) | další důvody |
54 | Truksová Anna | další důvody |
55 | Blažek Filip | stáž v semestru |
56 | Vigláš Martin | stáž v semestru |
57 | Paučová Monika | stáž v semestru |
58 | Petříková Leona | stáž v semestru |
59 | Kršáková Miriama | stáž v semestru |
60 | Brozová Nikola | další důvody |
61 | Majna Samuel | další důvody |
Doplňující zápis na letní semestr
Zápis se koná od 16. 12. 2020 od 9.00 hod do 11. 2. 2021 do 24.00 hod.
Studenti si mohou upravit rozvrh na letní semestr (jen rámci volné kapacity předmětů!), případně dopsat povinně volitelné a volitelné předměty na letní semestr.
Pokyny k elektronickému zápisu na letní semestr akademického roku 2020/2021
- Studenti si mohou dopisovat povinně volitelné a volitelné předměty v rámci volné kapacity předmětů a splněných prerekvizit.
- V případě, že student dodatečně splní podmínky pro zápis povinného předmětu a tento předmět si elektronicky zapíše, musí si ho také dopsat do indexu a s novým zápisovým listem B a indexem se dostavit na studijní oddělení, aby mu byl zápis tohoto povinného předmětu potvrzen studijní referentkou!!! Nově dopsané povinné předměty je třeba v indexu potvrdit nejpozději do zahájení výuky v letním semestru, tj. do 15. 2. 2021. Po tomto termínu již není možné povinné předměty dopisovat.
- Kroužkové zápisy v tomto období nejsou zpřístupněny! Studenti si mohou na letní semestr upravit rozvrh povinných předmětů mimo kroužek, pokud jim to umožňuje volná kapacita rozvrhových akcí.
- Studenti, kteří si zapisují předmět bez výuky (tzn. mají výuku daného předmětu uznanou), si tento předmět nezapisují elektronickým zápisem (blokovali by kapacitu předmětu ostatním studentům). Zápis provedou prostřednictvím své studijní referentky (tzv. bez výuky)
- Při případných problémech se zápisem kontaktujte e-mailem vedoucí studijního oddělení.
Kontrola studia / zápis
Samozápis, kontrola studia
V letošním roce bude kontrola studia probíhat ve 2 etapách:
1. etapa probíhá elektronicky, tzv. "samozápisem" v termínu od 1. 9. 2020 do 15. 9. 2020. Studenti si provedou sami kontrolu zaevidovaných splněných studijních povinností ve STAGu a seznam zapsaných předmětů na příští rok.
2. etapa:
- studenti, kteří vyhověli podmínkám elektronického samozápisu, se dostaví pro potvrzení splnění povinností v indexu na studijním oddělení vždy v úředních hodinách do 26. 10. 2020
- studenti, kteří nevyhověli podmínkám elektronického samozápisu a musí se dostavit osobně na studijní oddělení ve zveřejněných termínech do 17. 9. 2020 takto:
Termíny kontroly pro studenty bez provedenéno elektronického samozápisu:- 7. 9. 2020: 8.00 hod - 10.00 hod a 13.00 hod - 16.00 hod
- 8. 9. 2020: 8.00 hod - 10.00 hod a 13.00 hod - 14.30 hod
- 9. 9. 2020: 8.00 hod - 10.00 hod a 13.00 hod - 14.30 hod
- 10. 9. 2020: 8.00 hod - 10.00 hod a 13.00 hod - 16.00 hod
- 14. 9. 2020: 8.00 hod - 10.00 hod a 13.00 hod - 16.00 hod
- 15. 9. 2020: 8.00 hod - 10.00 hod a 13.00 hod - 14.30 hod
- 16. 9. 2020: 8.00 hod - 10.00 hod a 13.00 hod - 14.30 hod
- 17. 9. 2020: 8.00 hod - 10.00 hod a 13.00 hod - 16.00 hod
Odpovědi na nejčastější otázky
Kdy může student elektronickou kontrolu (tzv. samozápis) a zápis do nového akademického roku provést?
Elektronickou kontrolu studia tzv. samozápis jsou studenti povinni vykonat v termínu od 1. 9. 2020 do 15. 9. 2020. K samozápisu student přistupuje:
- pokud za akademický rok 2019/2020 už nebude plnit žádné studijní povinnosti (tj. má všechny zápočty, kolokvia, zkoušky, které v daném roce splnil, evidovány ve STAGu - např. i zápočet za praxi - a další již nebude plnit)
- pokud má zapsaný rozvrh povinných předmětů na nový akademický rok 2020/2021 (viz zápis na rozvrhy předmětů dle příslušných pokynů).
Koho se samozápis týká?
Provedení samozápisu ve STAGu je povinné pro všechny studenty 2. a vyšších ročníků magisterských a navazujících magisterských studijních programů, kteří budou pokračovat ve studiu v následujícím akademickém roce, s výjimkou studentů, kteří již mají uzavřené studium a čekají pouze na státní zkoušky. K samozápisu nepřistupuje student, který z důvodu dřívějšího odjezdu na zahraniční stáž prováděl kontrolu studia osobně na studijním oddělení již v předtermínu. Studenti vyjíždějící na Erasmus+ po zahájení nového akademického roku 2020/2021 provedou samozápis podobně jako ostatní studenti. Pokud systém vyhodnotí, že student nemůže být zapsán do dalšího ročníku elektronickým samozápisem, musí se k zápisu dostavit osobně dle rozpisu studijního oddělení (viz níže) a zápis provede studijní referentka.
Co se během samozápisu kontroluje?
STAG během samozápisu provede automatickou kontrolu na počet splněných kreditů, na absolvování opakovaně zapsaných předmětů, zápis předmětů ve výši maximálně 90 kreditů atd. Student bude vyzván k potvrzení správností údajů v "zápisovém listu A za rok 2019/2020" (tj. přehled splněných předmětů za daný akademický rok) a k potvrzení správnosti údajů v "zápisovém listu B za rok 2020/2021" (tj. přehled zapsaných předmětů na nový akademický rok).
Kde najdu aplikaci pro provedení samozápisu a jak samozápis probíhá?
Aplikaci je na Portále IS/STAG - karta Moje studium – Průběh studia. Student zvolí odkaz "Kontrola studijních výsledků a registrace do akademického roku" a je vyzván ke kontrole "zápisového listu A za rok 2019/2020" (tj. zkontroluje, zda má u všech absolvovaných předmětů za rok 2019/2020 správně evidován ve STAGu zápočet, kolokvium nebo známku, v případě nesrovnalostí samozápis přeruší a obrátí se na garantující pracoviště daného předmětu s žádostí o nápravu). Pokud údaje v zápisovém listu A souhlasí, student pokračuje v kontrole zápisového listu B na rok 2020/2021 (tj. zkontroluje, zda má ve STAGu zapsané všechny povinné předměty, které chce a může v následujícím akademickém roce studovat, pokud nalezne nesrovnalosti, samozápis přeruší, předměty si dopíše, případně kontaktuje studijní oddělení s žádostí). V případě souhlasu s evidovanými údaji ve STAGu student souhlas potvrdí zaškrtnutím čtverečku a klikne na tlačítko "Provést zápis do akademického roku". Po úspěšném průběhu kontrol je student zapsán na nový akademický rok a je třeba provést potvrzení kontroly studia do výkazu o studiu (indexu) na studijním oddělení nejpozději do 26. 10. 2020.
Co mám dělat, když jsem nesplnil zkoušku z nějakého povinného předmětu, ale výuku mám uznanou (dostal jsem zápočet)?
Pokud jste nesplnil povinný předmět při prvním zápisu předmětu, požádejte e-mailem studijní referentku o opakovaný zápis nesplněného předmětu bez výuky (nebudete neblokovat místo v rozvrhu). Pokud jste nesplnil povinný předmět při opakovaném zápisu předmětu, musíte na studijním oddělení odevzdat žádost o udělení výjimky ze Studijního a zkušebního řádu. Po schválení výjimky vám studijní referentka předmět bez výuky sama zapíše, pokud výjimka nebude udělena, bude s vámi zahájeno řízení o ukončení studia.
Když jsem se úspěšně elektronicky zapsal do dalšího akademického roku musím se ještě dostavit na studijní oddělení osobně?
Po elektronickém samozápisu je třeba si nechat potvrdit kontrolu splněných povinností také do indexu, a to nejpozději do 26. 10. 2020 v úředních hodinách studijního odělení. Proto se musí student (nebo pověřená osoba) dostavit na studijní oddělení s vyplněným výkazem o studiu (tj. zapíše si povinné předměty pro rok 2020/2021 do indexu) a odevzdá vytištěný a podepsaný "zápisový list A za rok 2019/2020" a "zápisový list B pro rok 2020/2021". V indexu by měly být dopsány i všechny on line splněné studijní povinnosti za dobu narušení studia (1.3.2020 - 31.8.2020). Povinně volitelné nebo volitelné předměty na nnaový akademický rok si může student zapisovat do indexu i po provedené kontrole studia (tj. za razítko v indexu).
Co mám dělat, pokud systém vyhodnotí, že se sám nemohu do dalšího roku zapsat?
Pokud některá z kontrol samozápisu vyhodnotí, že se student nemůže sám zapsat, je nutné provést zápis osobně na studijním oddělení. Student se dostaví v některém z uvedených termínů přinese si vytištěný a podepsaný "zápisový list A za rok 2019/2020" a "zápisový list B pro rok 2020/2021" a výkaz o studiu (index) se zapsanými předměty na rok 2020/2021. Tito studenti nemusí mít v indexu potvrzené všechny on line splněné zápočty a kolokvia za dobu narušení studia (1.3.2020 - 31.8.2020).
Termíny kontroly pro studenty bez provedenéno elektronického samozápisu:
- 7. 9. 2020: 8.00 hod - 10.00 hod a 13.00 hod - 16.00 hod
- 8. 9. 2020: 8.00 hod - 10.00 hod a 13.00 hod - 14.30 hod
- 9. 9. 2020: 8.00 hod - 10.00 hod a 13.00 hod - 14.30 hod
- 10. 9. 2020: 8.00 hod - 10.00 hod a 13.00 hod - 16.00 hod
- 14. 9. 2020: 8.00 hod - 10.00 hod a 13.00 hod - 16.00 hod
- 15. 9. 2020: 8.00 hod - 10.00 hod a 13.00 hod - 14.30 hod
- 16. 9. 2020: 8.00 hod - 10.00 hod a 13.00 hod - 14.30 hod
- 17. 9. 2020: 8.00 hod - 10.00 hod a 13.00 hod - 16.00 hod
Do kdy mohu skládat zkoušky za rok 2019/2020?
Mezní termín pro složení studijních povinností za akademický rok 2019/2020 je 15. 9. 2020. Splněné povinnosti by měly být zaevidovány ve STAGu nejpozději 16.9.2020 v 15.00 hod.
Index pro kontrolu studia
Nevíte, jak správně vyplnit index před kontrolou studia?
Stáhněte si vzory pro vyplnění indexu, zapisujete-li všechny povinné předměty daného ročníku. Pokud jste nějaký povinný předmět v předcházejícím roce neabsolvovali, zapisujete ho do indexu na nový akademický rok opakovaně.
Průběžná kontrola splněných předmětů
Splnění studijních povinností je zaznamenáváno do výkazu o studiu (index) a elektronické evidence IS/STAG (nejpozději do 3 pracovních dnů od splnění). Pro správný průběh kontroly studia za předcházející akademický rok je nutná průběžná kontrola údajů ve STAGu samotnými studenty (odkaz Moje studium, Známky a zápočty). V případě zjištění nesrovnalostí je třeba neprodleně upozornit sekretářku (příp. vyučujícího) garantujícího pracoviště a žádat nápravu.
Doplňující zápis předmětů
Doplňující zápis povinných předmětů po stanoveném termínu kontroly studia (např. v případě splnění prerekvizit v průběhu akademického roku) je možný nejpozději do zahájení výuky letního semestru (tj. do 15. 2. 2021). Po tomto datu již nelze povinné předměty na akademický rok 2020/2021 dopisovat. Vždy je třeba dozapsané povinné předměty potvrdit na studijním oddělení (a odevzdat nový zápisový list B).
Doplňující zápis nepovinných předmětů po provedené kontrole studia je možný kdykoliv v průběhu akademického roku, tento tzv. dozápis nepovinných předmětů studenti na studijní oddělení nehlásí.
Státní rigorózní zkoušky
Všeobecné lékařství
- Harmonogram státních rigorózních zkoušek 6. ročníku v roce 2020/2021
- Harmonogram státních rigorózních zkoušek 5. ročníku v roce 2020/2021
- Seznam členů zkušebních komisí pro SRZ (.pdf)
- Seznam studentů 6. ročníku, kterým před vypsáním k poslední SRZ chybí kredity za předměty kategorie "B" nebo "C" (.pdf)
- Výpis ke SRZ z Epidemiologie, 5.1.2021 - 7.1.2021 (.pdf)
- Výpis ke SRZ z Epidemiologie, 13.12021 - 14.1.2021 (.pdf)
- Výpis ke SRZ z Epidemiologie, 19.12021 - 21.1.2021 (.pdf)
- Výpis ke SRZ z Pediatrie (.pdf)
- Výpis ke SRZ z Gynekologie (.pdf)
- Výpis ke SRZ z Chirurgie (.pdf)
- Výpis ke SRZ z Vnitřního lékařství (.pdf) I. interní klinika - kardiologická
- Výpis ke SRZ z Vnitřního lékařství (.pdf) II. interní klinika - gastroenterologická a geriatrická
- Výpis ke SRZ z Vnitřního lékařství (.pdf) III. interní klinika - nefrologická, revmatologická a endokrinologická
- Informace k promocím
Volitelné předměty
Zápisy volitelných předmětů z ostatních fakult UP
Směrnice děkana LF UP k provedení Studijního a zkušebního řádu Univerzity Palackého v Olomouci, článek 6, odst. 6:
"Z volitelných předmětů uvedených ve studijních programech ostatních fakult Univerzity Palackého v Olomouci (dále jen ,,UP") nebo v celouniverzitní nabídce je možné zapsat pouze předměty uvedené na úřední desce LF UP pro příslušný akademický rok."
- V akademickém roce 2020/2021 byly pro studenty prezenčních magisterských programů v českém jazyce do celouniverzitní nabídky zařazeny tyto předměty:
- KAS/ATLF1 - Atletika pro všechny LF 1
- KAS/BALF1 - Basketbal pro LF 1
- KAS/BALF2 - Basketbal pro LF 2
- KAS/FLF1 - Florbal pro LF 1
- KAS/FOLF2 - Fotbal pro LF 2
- KAS/FTLF1 - Funkční trénink LF 1 - pro začátečníky
- KAS/FTLF2 - Funkční tréning pro LF2 - pro začátečníky
- KAS/FTLF3 - Funkční trénink LF 3 - pro pokročilé
- KAS/FTLF4 - Funkční tréning pro LF4 - pro pokročilé
- KAS/KALF1 - Kondiční aerobik pro LF
- KAS/KKLF1 - Kondiční kulturistika pro LF 1
- KAS/MGLF1 - Moderní gymnastika pro LF 1
- KAS/MTLF1 - Skoky z malé trampolíny pro LF 1
- KAS/MTLF2 - Skoky z malé trampolíny pro LF 2
- KAS/PILF1 - Pilates pro LF 1
- KAS/PILF2 - Pilates pro LF2
- KAS/PLF2 - Plavání pro LF 2
- KAS/TALF1 - Taneční aktivity s hudbou LF 1
- KAS/VOLF1 - Volejbal pro LF 1
- KAS/VOLF2 - Volejbal pro LF2
- KAS/ZGLF1 - Základní gymnastika pro LF 1
- KAS/JULF1 - Judo pro LF 1
- KAS/FLF2 - Florbal pro LF 2
Student studující v českém magisterském programu může za celé studium absolvovat jeden předmět v zimním semestru a jeden předmět v letním semestru z výše uvedené nabídky.
- V akademickém roce 2019/2020 byly pro studenty prezenčních magisterských programů v českém jazyce do celouniverzitní nabídky zařazeny tyto předměty:
- KAS/VOLF1 - Volejbal pro LF 1
- KAS/FLF1 - Florbal pro LF 1
- KAS/BALF1 - Basketbal pro LF 1
- KAS/PLF1 - Plavání pro LF 1
- KAS/JULF1 - Judo pro LF 1
- KAS/KKLF1 - Kondiční kulturistika pro LF 1
- KAS/MTLF1 - Skoky z malé trampolíny pro LF 1
- KAS/ZGLF1 - Základní gymnastika pro LF 1
- KAS/FTLF1 - Funkční trénink LF 1 - pro začátečníky
- KAS/FTLF3 - Funkční trénink LF 3 - pro pokročilé
- KAS/PILF1 - Pilates pro LF 1
- KAS/MGLF1 - Moderní gymnastika pro LF 1
- KAS/ATLF1 - Atletika pro všechny LF 1
- KAS/KALF1 - Kondiční aerobik pro LF
- KAS/TALF1 - Taneční aktivity s hudbou LF 1
- KAS/VGLF1 - Všeobecná gymnastika pro LF 1
- KAS/BALF2 - Basketbal pro LF 2
- KAS/FLF2 - Florbal pro LF 2
- KAS/FOLF2 - Fotbal pro LF 2
- KAS/FTLF2 - Funkční tréning pro LF2 - pro začátečníky
- KAS/FTLF4 - Funkční tréning pro LF4 - pro pokročilé
- KAS/MTLF2 - Skoky z malé trampolíny pro LF 2
- KAS/PILF2 - Pilates pro LF2
- KAS/VOLF2 - Volejbal pro LF2
- KAS/PILF2 - Pilates pro LF2
Student studující v českém magisterském programu může za celé studium absolvovat jeden předmět v zimním semestru a jeden předmět v letním semestru z výše uvedené nabídky.
- V akademickém roce 2018/2019 nebyl do nabídky zařazen žádný předmět.
- V akademickém roce 2017/2018 nebyl do nabídky zařazen žádný předmět.
- V akademickém roce 2016/2017 nebyl do nabídky zařazen žádný předmět.
Zahájená habilitační řízení
MUDr. Milan Halenka, Ph.D.
MUDr. Milan Halenka, Ph.D. – lékař, III. interní klinika – nefrologická, revmatologická, endokrinologická LF UP a FNOL
Obor: Vnitřní nemoci
Řízení zahájeno: 28. 8. 2019
Habilitační práce: „Ultrasonografie štítné žlázy“
Návrh tří témat habilitační přednášky s tezemi práce:
1. Sklerotizace cyst štítné žlázy, krčních cyst a adenomů příštítných tělísek absolutním alkoholem pod ultrasonografickou kontrolou
2. Karcinom štítné žlázy v ultrasonografických obrazech
3. Subaktutní neboli de Quervainova tyreoiditida, „nemoc, na kterou jsme zapomněli“.
Habilitační komise ve složení:
předseda:
prof. MUDr. Michal Kršek, CSc., MBA - III.interní klinika – klinika endokrinologie a metabolismu, VFN a 1.LF UK Praha
členové:
prof. MUDr. Jan Čáp, CSc. - IV.interní klinika – hematologická FN a LF UK Hradec Králové
prof. MUDr. Petr Vlček, CSc., MBA - Klinika nukleární medicíny a endokrinologie 2.LF UK a FN Praha - Motol
doc. MUDr. Pavel Koranda, Ph.D. - Klinika nukleární medicíny LF UP a FN Olomouc
doc. MUDr. Jiřina Zapletalová, CSc. - Dětská klinika LF UP a FN Olomouc
Přednáška na odborném fóru: „Sklerotizace cyst štítné žlázy, krčních cyst a adenomů příštítných tělísek absolutním alkoholem pod ultrasonografickou kontrolou“ zazní v rámci přednáškového odpoledne ORL kliniky dne 19.2.2020 v 16:00, posluchárna TÚ LF UP v Olomouci.
Mgr. Vladan Bernard, Ph.D.
Mgr. Vladan Bernard, Ph.D. – odborný asistent Biofyzikálního ústavu Lékařské fakulty Masarykovy univerzity Brno
Obor: Lékařská biofyzika
Řízení zahájeno: 28. 8. 2019
Habilitační práce: „Bezkontaktní infračervená termografie a její medicínské aplikace“
Návrh tří témat habilitační přednášky s tezemi práce:
- Oblast aplikace a výsledky bezkontaktního měření teploty realizované na Biofyzikálním ústavu LF MU
- Bezkontaktní infračervená termografie a její pozice v medicíně
- Technické aspekty bezkontaktní infračervené termografie
Habilitační komise ve složení:
Předseda:
Prof. RNDr. Hana Kolářová,CSc. – Ústav lékařské biofyziky LF UP
Členové:
Prof. MUDr. Miroslav Heřman,Ph.D. - Radiologická klinika LF UP a FNOL
Prof. MUDr. RNDr. Jiří Beneš,CSc. - Ústav biofyziky a informatiky, Praha 2
Prof. MUDr. Jan Novotný,CSc. - Fakulta sportovních studií MU Brno
Prof. Ing. Ivo Provazník,CSc. - Ústav biomed. inženýrství, FEKT VUT Brno
Přednáška na odborném fóru: „Bezkontaktní infračervená termografie a její pozice v medicíně“ bude přednesena dne 26. 2. 2020 v 16 hodin v rámci Přednáškového večera Spolku lékařů ČLS JEP v Olomouci, v budově Teoretických ústavů LF UP v Olomouci, Hněvotínská 3 (malá pravá posluchárna).
MUDr. Filip Čtvrtlík, Ph.D.
MUDr. Filip Čtvrtlík, Ph.D. – lékař, odborný asistent Radiologické kliniky LF UP a FN Olomouc
obor: Radiologie
řízení zahájeno: 12. 12. 2019
habilitační práce: „Role zobrazovacích metod v diagnostice tumorů nadledvin“
návrh tří témat habilitační přednášky s tezemi práce:
- Úloha zobrazovacích metod v diagnostice tumorů nadledvin
- Expanze nadledvin. Přínos zobrazovacích metod
- Diagnostika tumorů nadledvin pomocí zobrazovacích metod
Habilitační komise ve složení:
předseda:
prof. MUDr. Jiří Neuwirth, CSc., MBA – Katedra radiologie IPVZ Praha
členové:
doc. MUDr. Andrea Burgetová, Ph.D., MBA – Radiodiagnostická klinika 1. LF UK a VFN Praha
doc. MUDr. Marek Mechl, Ph.D. – Radiologická klinika LF MU v Brně
doc. MUDr. Aleš Vidlář, Ph.D., FEBU – Urologická klinika LF UP a FN Olomouc
doc. MUDr. Jana Chmelová, Ph.D. – Oddělení radiologie a zobrazovacích metod, Městská nemocnice Ostrava
Přednáška na odborném fóru: „Diferenciální diagnostika intersticiálních plicních procesů na HRCT“ bude přednesena dne 1. 10. 2020 ve 14:00 hodin v rámci regionálního semináře Radiologické kliniky LF UP a FN Olomouc, posluchárna 2.520 v nové budově teoretických ústavů LF UP.
doc. MUDr. Ivana Kacířová, Ph.D.
doc. MUDr. Ivana Kacířová, Ph.D. – primářka Oddělení klinické farmakologie Ústavu laboratorní diagnostiky FN v Ostravě, odborná asistentka Ústavu klinické farmakologie Lékařské fakulty Ostravské univerzity
obor: Lékařská farmakologie
řízení zahájeno: 9. 1. 2020
habilitační práce: „Využití terapeutického monitorování léčiv k objektivizaci transplacentárního přenosu čtyř nejčastěji užívaných antiepileptik v těhotenství“
návrh tří témat habilitační přednášky s tezemi práce:
- Terapeutické monitorování léčiv jako součást personalizované farmakoterapie
- Terapeutické monitorování antiepileptik při kojení
- Lékové interakce a antiepileptika
Habilitační komise ve složení:
Předseda:
prof. RNDr. Pavel Anzenbacher, DrSc. - Ústav farmakologie LF UP a FNOL
Členové:
prof. MUDr. Jiří Vítovec, CSc. - I.interní klinika – kardio-angiologická, FN u Sv.Anny v Brně
prof. MUDr. Martin Wawruch, Ph.D. - Ústav farmakológie a klinickej farmakológie LF UK Bratislava
doc. MUDr. Karel Urbánek, Ph.D. - Ústav farmakologie LF UP a FNOL
doc. Ing. Jaroslav Chládek, Ph.D. - Ústav farmakologie LF UK v Hradci Králové
Přednáška na odborném fóru: „Využití terapeutického monitorování léčiv při kojení“ bude přednesena v rámci Přednáškového večera ČSL JEP v Olomouci dne 14. 10. 2020 od 16:00.
MUDr. Naděžda Petejová, Ph.D., MSc.
MUDr. Naděžda Petejová, Ph.D., MSc. – lékařka Interní kliniky Fakultní nemocnice Ostrava, odborná asistentka Katedry interních oborů Lékařské fakulty Ostravské univerzity a odborná asistentka III. Interní kliniky Lékařské fakulty Univerzity Palackého v Olomouci
obor: Vnitřní nemoci
řízení zahájeno: 20. 2. 2020
habilitační práce: „Vliv potenciálně nefrotoxických inzultů na vznik a vývoj akutního poškození ledvin a renálního karcinomu“
návrh tří témat habilitační přednášky s tezemi práce:
- Vliv potenciálně nefrotoxických inzultů na vznik akutního poškození ledvin a karcinomu ledviny
- Akutní poškození ledvin při sepsi a nefrotoxická antibiotická terapie
- Toxické látky při akutním poškození ledvin a karcinomu ledviny
Habilitační komise ve složení:
Předseda:
prof. MUDr. Vladimír Teplan, DrSc. - Katedra interních oborů LF OU v Ostravě, IPVZ v Praze
Členové:
prof. MUDr. Ľudmila Podracká, CSc. - Detská klinika LF UK a NÚDCH v Bratislavě
prof. MUDr. Miroslav Merta, CSc. - Fresenius Medical Care, Ústav biologie a lékařské
genetiky 1. LF UK a VFN v Praze
prof. MUDr. Marián Mokáň, DrSc., FRCP Edin - I. interná klinika JLF UK a UN Martin
prof. MUDr. Josef Zadražil, CSc. - III. interní klinika- nefrologická, revmatologická
a endokrinologická LF UP a FN v Olomouci
Přednáška na odborném fóru: „Akutní poškození ledvin“ bude přednesena v rámci Přednáškového večera ČSL JEP v Olomouci dne 21. 10. 2020 od 16:00 v malé pravé posluchárně Teoretických ústavů.
MUDr. Milan Sova, Ph.D.
MUDr. Milan Sova, Ph.D. – lékař, odborný asistent Kliniky plicních nemocí a tuberkulózy LF UP a FN Olomouc
obor: Vnitřní nemoci
řízení zahájeno: 15. 2. 2020
habilitační práce: „Chronotropní inkompetence u pacientů před plicními resekčními výkony“
návrh tří témat habilitační přednášky s tezemi práce:
- Chronotropní inkompetence u plicních onemocnění
- Předoperační vyšetření před plicními resekčními výkony
- Kontroverze použití beta blokátorů u plicních onemocnění
Habilitační komise ve složení:
předseda:
prof. MUDr. Pavel Horák, CSc. – III. interní klinika – nefrologická, revmatologická
a endokrinologická LF UP a FNOL
členové:
prof. MUDr. Martina Vašáková, Ph.D. – Pneumologická klinika 1. LF UK a Thomayerovy
nemocnice v Praze
prof. MUDr. Jana Skřičková, CSc. – Klinika plicních nemocí a tuberkulózy LF MU
a FN Brno
prof. MUDr. Jiří Klein, Ph.D. – Chirurgické oddělení, Nemocnice T. Bati ve Zlíně
doc. MUDr. Ivan Solovič, CSc. – 1. oddělení pneumologie a ftizeologie, Národný ústav tuberkulózy, pľúcnych chorôb a hrudníkovej chirurgie Vyšné Hágy, Slovensko
Přednáška na odborném fóru: „Kontroverze použití beta-blokátorů u plicních onemocnění“ bude přednesena v rámci Přednáškového večera ČSL JEP v Olomouci dne 30. 9. 2020 od 16:00 v malé pravé posluchárně Teoretických ústavů.
MUDr. Zbyněk Tüdös, Ph.D.
MUDr. Zbyněk Tüdös, Ph.D. – lékař, odborný asistent Radiologické kliniky LF UP a FN Olomouc
obor: Radiologie
řízení zahájeno: 5. 5. 2020
habilitační práce: „Zobrazení levé síně před katétrovou ablací pro fibrilaci síní“
návrh tří témat habilitační přednášky s tezemi práce:
- Možností redukce radiační dávky u CT vyšetření
- Přehled zobrazovacích metod v diagnostice nádorů nadledvin
- Přehled zobrazovacích metod v kardiovaskulární diagnostice
Habilitační komise ve složení:
předseda:
prof. MUDr. Miroslav Heřman, Ph.D. – Radiologická klinika LF UP a FNOL
členové:
prof. MUDr. Pavel Eliáš, CSc. – Radiologická klinika LF UK a FN v Hradci Králové
prof. MUDr. Jan Václavík, Ph.D., FESC – I. interní klinika - kardiologická LF UP a FNOL
doc. MUDr. Marek Mechl, Ph.D., MBA – Klinika radiologie a nukleární medicíny LF MU a FN
Brno
doc. MUDr. Hynek Mírka, Ph.D. – Klinika zobrazovacích metod LF UK a FN Plzeň
Přednáška na odborném fóru: „Přehled zobrazovacích metod v diagnostice nádorů nadledvin“ bude přednesena dne 1. 10. 2020 ve 14:30 hodin v rámci regionálního semináře Radiologické kliniky LF UP a FN Olomouc, posluchárna 2.520 v nové budově teoretických ústavů LF UP.
Zahájená řízení ke jmenování profesorem
doc. MUDr. Daniel Šaňák, Ph.D.
vedoucí lékař KCC, Neurologická klinika LF UP a FN Olomouc
datum zahájení: 10. 9. 2019
obor: Neurologie
přednáška na téma: „Ischemické cévní mozkové příhody: diagnostika, terapie a prevence“
doporučující dopisy:
prof. MUDr. Zuzana Gdovinová, CSc., FESO, FEAN, Neurologická klinika LF UPJŠ a UNLP Košice
prof. MUDr. Robert Mikulík, Ph.D., Neurologická klinika LF MU a FN u Sv. Anny v Brně
prof. MUDr. Roman Herzig, Ph.D., FESO, FEAN, Neurologická klinika LF UK a FN v Hradci Králové
Komise ve složení:
předseda:
prof. MUDr. Ing. Petr Hluštík, Ph.D. - Neurologická klinika LF UP a FN Olomouc
členové:
prof. MUDr. Josef Bednařík, CSc. - Neurologická klinika LF MU a FN Brno
prof. MUDr. Milan Brázdil, Ph.D. - I. neurologická klinika LF MU a FN u Sv. Anny v Brně
prof. MUDr. Egon Kurča, Ph.D., FESO - Neurologická klinika JLF UK Martin
prof. MUDr. Miloš Táborský, CSc., MBA, - I. interní klinika - kardiologická LF UP a FN
FESC, FACC Olomouc
doc. MUDr. Alexander Jurko, Ph.D.
docent, lékař Neonatologické kliniky JLF UK a UN Martin
datum zahájení: 28. 11. 2019
obor: Pediatrie
přednáška na téma: „Artériová hypertenzia v detskom veku a jej vplyv na arteriálnú tuhosť“
doporučující dopisy:
prof. MUDr. Jan Janoušek, Ph.D. – přednosta dětského kardiocentra FN Motol, 2. LF UK a FN Motol
prof. MUDr. Jozef Mašura, CSc., CSs., FESC, FSCAI, FAEPC - přednosta Kliniky detskej kardiológie
LF UK Bratislava
Komise ve složení:
předseda:
prof. MUDr. Vladimír Mihál, CSc. – Dětská klinika LF UP a FN Olomouc
členové:
prof. MUDr. Ľudmila Podracká, CSc. – přednostka Detskej kliniky LF UK a NÚDCH Bratislava
prof. MUDr. Václav Chaloupecký, CSc. – Dětské kardiocentrum 2. LF UK Praha
prof. MUDr. Zdeněk Doležel, CSc. – Pediatrická klinika LF MU Brno
prof. MUDr. Mirko Zibolen, CSc. – přednosta Neonatologickej kliniky JLF UK Martin
doc. MUDr. Marie Černá, Ph.D.
doc. MUDr. Marie Černá, Ph.D. – zástupkyně přednosty pro výuku, lékařka Radiologické kliniky LF UP a FNOL
datum zahájení: 10. 8. 2020
obor: Radiologie
přednáška na téma: „Současnost a perspektivy intervenční radiologie“
doporučující dopisy:
prof. MUDr. Roman Havlík, Ph.D. – ředitel FNOL, I. chirurgická klinika LF UP a FNOL
prof. MUDr. Jan Peregrin, CSc. – přednosta pracoviště radiodiagnostiky a intervenční radiologie IKEM Praha
Komise pro řízení ke jmenování profesorem:
předseda:
prof. MUDr. Miroslav Heřman, Ph.D. – Radiologická klinika LF UP a FNOL
členové:
prof. MUDr. Miloslav Roček, CSc. – Klinika zobrazovacích metod 2. LF UK a FN Motol
prof. MUDr. Antonín Krajina, CSc. – Radiologická klinika LF UK a FN v Hradci Králové
prof. MUDr. Vlastimil Válek, CSc., MBA – Klinika radiologie a nukleární medicíny LF MU a FN
Brno
prof. MUDr. Lumír Hrabálek, Ph.D. – Neurochirurgická klinika LF UP a FNOL
Formuláře ke stažení
- Formuláře pro pracovně lékařské prohlídky (.docx)
- Záznam periodického hodnocení zaměstnance LF UP (.doc)
- Záznam periodického hodnocení zaměstnance LF UP - kategorie THP (.doc)
- Záznam periodického motivačního pohovoru (společná pracoviště FNOL a LF UP) - lékař, zubní lékař, farmaceut (.doc)
- Záznam periodického motivačního pohovoru (společná pracoviště FNOL a LF UP) - vedoucí zaměstnanec (.doc)
- Application for doctor habilitatus (.doc)
- Dohoda o provedení práce (.doc)
- Dohoda o pracovní činnosti (.doc)
- Osobní dotazník k DPP a DPČ (.xls)
- Záznam o vstupním seznámení zaměstnanců o bezpečnosti a ochraně zdraví při práci a o požární ochraně (.doc)
- Cestovní příkaz pro tuzemskou pracovní cestu (.xlsx)
- Cestovní příkaz pro zahraniční pracovní cestu (.doc)
- Smlouva o úhradě nákladů (k cestovnímu příkazu) (.doc)
- Objednávka ubytování (.pdf)
- Sponzorování vědeckého kongresu (.doc)
- Žádost o použití soukromého vozidla ke služební cestě (.docx)
- Žádost o povolení obhajoby (.doc)
- Žádost o vypsání výběrového řízení či přijetí do pracovního poměru na LF UP (.doc)
- Žádost o zahájení habilitačního řízení (.doc)
- Žádost o zahájení řízení ke jmenování profesorem (.doc)
- Formuláře Centra pro práci s laboratorními zvířaty LF UP
- Stážový list studenta (.doc)
- Prohlášení o zanechání studia (.doc)
- Žádost o přezkoumání rozhodnutí o stanovení poplatku (.pdf)
- Žádost o poskytnutí mimořádného stipendia / zahraniční mobilita - studijní pobyt (.doc)
- Návrh nového předmětu (.xls)
Po přihlášení na portál UP v sekci ELF / FORMULÁŘE) lze využívat online žádosti (např. žádosti o změnu bankovního účtu, změnu zdravotní pojišťovny, změnu akademického titulu, změnu rodinného stavu, změnu počtu dětí apod.), které jsou připraveny zaměstnanci na míru (tj. s vyplněnými osobními údaji i osobním číslem) k vytištění a odevzdání (či uložení a odeslání) na personální oddělení dané organizační jednotky.
K dispozici jsou zde formuláře "Dovolená", "Výkaz práce" (= Evidence docházky zaměstnance) – veškeré údaje jsou vyplněny automaticky, stačí pouze zkontrolovat a vytisknout.
Poznámka: Formulář "Výkaz práce" je propojen s formulářem "Dovolená", zadané termíny dovolené se tak zobrazí i ve "Výkazu práce" (tj. docházce). Před prvním vyplněním je třeba zadat rozvrh pracovní doby.